fredag 9 juli 2010

Musiktjänst utgör ankaret för Internetmarknadsföring

Carlsbergs cidermärke Xide håller för tillfället på att marknadsföras vi en nystartad musiktjänst, rapporterar Dagen Media.

Musikttjänsten som får ses som ett nytt led i Internetmarknadsföring ligger på en sajt för Xide Mood som lanserades för ungefär en vecka sedan. Sidan skall hjälpa till att sätta stämningen i sommar genom att ge rätt typ av musik till rätt sinnesstämning.

- Vi vill nå unga människor och de finns på nätet och har mycket fokus på musik. Det kändes klockrent för oss att kunna bygga något som vi tror det finns en efterfrågan på, säger Caroline Tejler, varumärkeschef på Carlsberg.

Carlsbergs Internetmarknadsföring av tjänsten görs i huvudsak på genom Facebook och Spotify.

Under första dagen hade sidan runt 1000 besökare och dag två var antalet runt 800 stycken.

Carlsberg är glada med den starten som kampanjen fått och hoppas på stor respons i sommar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar