söndag 10 april 2011

Högt tryck på internetmarknadsföring

Investeringarna inom internetmarknadsföring ökar kraftig. Resumés nätupplaga skriver att IRM förutspår 2011 som ett nytt rekordår för reklaminvestering i Sverige. 2011 tros redan kunna slå den tidigare toppnoteringen från 2008.

I takt med att den svenska ekonomin återhämtat sig och återigen går på högvarv har fler företag börjat satsa på på marknadsföring. De marknadsföringskanaler som förväntas öka mest är internetmarknadsföring och mobilmarknadsföring.

Tillväxten förväntas bli 6 % med en total omsättning runt 33 miljarder kronor.

– När den svenska ekonomin nu går som tåget är farten på reklammarknaden fortsatt mycket hög,. Att marknaden bedöms växa med drygt 1,8 miljarder i år talar sitt tydliga språk, säger IRM:s vd Magnus Anshelm i ett pressmeddelande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar