torsdag 15 september 2011

Internetmarknadsföring som placebo

Den har botat sjukdomar, fått människor att må bättre och gjort vin godare i över 50 år. jag talar naturligtvis om den beryktade och mytomspunna placeboeffekten som har skapat huvudbry hos människor under flera årtionden. Hur kan små förändringar och tron på vår egen överlevnad förändra vår inställning till olika objekt.

En verkningslös tablett kan bota cancer och vin blir godare beroende på vilket glas man dricker det ur. Men nu ska vi inte tala om det, nu ska vi tala om hur placeboeffekten kan påverka din internetmarknadsföring.

Ingen internetmarknadsföring attraherar alla. Du ska inte försöka attrahera alla. Det lönar sig oftast att argumentera istället för att hålla med, du får mer uppmärksamhet på så sätt. Den behöver naturligtvis vara sann, men du behöver dock inte tro på den. Huvudsaken är att de som läser den tycker om den och sprider den vidare.

Nu är bara frågan vad som är din historia som drar till sig uppmärksamhet till din internetmarknadsföring?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar