söndag 26 december 2010

Sponsrade länkar - Nyare & bättre visningsverktyg

År 2008 lanserade för fösta gången visningsverktyget för Googles sponsrade länkar. Detta efter ett långt och dedikerat arbeta för att göra Googles visningsverktyg användbart för företag av alla storlekar. Nu presenterar Google ett antal förbättringar i sitt visningsverktyg för sponsrade länkar.

Den senaste versionen av Adwords Editor tillåter dig att hantera sponsrade länkar ur olika perspektiv. Du kan nu kopiera dina annonser från visningsannonsverktyget och för dela dessa på flera kampanjer. Det går lika bra att göra mindre ändringar i flera av dina sponsrade länkar samtidigt.

Det nya visningsverktyget tillåter dig även att experimentera med sociala medier genom dina sponsrade länkar. Du kan koppla dina kampanjer till ert Twitter-konto och ditt senaste Twitter-inlägg kommer att synas med din annons. Du kan nu visa nya Twitter-inlägg istället för att hela tiden skapa nya sponsrade länkar. Med Twitter kopplat till dina sponsrade länkar kan du även skaffa dig en bas av följare.

Du komme räven få en större flexibilitet i hur du kan disponera dina sponsrade länkar. Nu kan du t. ex. flytta textrutor och bilder dit du vill inom mallen. Du kan även ändra storlek på dina textrutor. Så skapa perfekta sponsrade länkar genom att med större frihet och flexibilitet anpassa dina sponsrade länkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar